Master Events ви кани на полудневен ОНЛАЙН семинар:

ТРУДОВИ ПРАВООТНОШЕНИЯ - 2021

✓ Уволнения и промяна на трудови договори и работно време.

✓ Home office, трудови злополуки и особености в трудовите отношения по време на пандемия.

✓ Примери от практиката, решения на често срещани казуси и въпроси.

1 октомври 2021 - ОНЛАЙН ОБУЧЕНИЕ -  Оставащи места - 28 

обучение трудови правоотношения

☑️  Отлична презентация и усвояване на материала
☑️  Отговори на вашите въпроси и казуси
☑️  Иновативна и лесна за използване онлайн платформа за обучения
☑️  100% гаранция за удовлетворение (или ви връщаме парите)!

1. Работа по време на пандемия - новите предизвикателства:

  • HOME OFFICE - особености при надомната работа и работата от разстояние - разлики, сходства, задължения на работодателя, осигуряване на безопасни условия на труд в домашни условия;
  • възможна ли е трудова злополука в домашни условия и какви са последиците.

 

2. Сключване на трудов договор - необходими документи, изисквания, особености.

 

3. Видове трудови договори - често допускани грешки от работодателите:

  • кога и как можете да сключвате срочни (временни) договори; примери от практиката;
  • най-важното за договорите със срок за изпитване; примери от практиката;
  • последици при прикриване на трудови с граждански договори; примери от практиката.

 

4. Изменение на трудовия договор и работното време по инициатива на работодателя.
Права на работодаля по време на Covid - 19:

  • възможности на работодателя да изменя едностранно трудовия договор;
  • права на работодателя по време на извънредно положение - установяване на непълно работно време (намаляване на работните часове), предоставяне на платен/неплатен отпуск, уволнения и др.
  • случаи на производствена необходимост и престой - какво представляват тези институти, кога са налице и как следва да процедира работодателят;
  • други хипотези - промяна на работодателя (вливане, сливане и др.), командироване и др.

 

5. Допустимо уволнение на служители от страна на работодателя:

  • уволнение поради закриване на предприятието - разлика с преструктуриране и реорганизация на дейността, разлика с хипотезите на смяна на работодателя, особености и примери;
  • уволнение поради закриване на част от предприятието - разлика с други основания за уволнение, особености и примери;
  • уволнение поради съкращаване на щата - документиране на щатното разписание и неговата промяна, как се доказва реално съкращаване на щата, разлика с други основания за уволнение, особености и примери;
  • уволнение поради намаляване обема на работа - кога е налице намаляване, как се доказва в съда, документиране от страна на работодателя и примери;
  • уволнение поради липса на качества на работника - трябва ли да се мотивира работодателят и как, какви качества следва да липсват у работника, как се преценяват, разлика с други основания за уволнение, особености, примери, добри практики;
  • уволнение поради липса на квалификация и професионална квалификация - как се установява, разлика с други основания за уволнение, особености, примери, добри практики;
  • дисциплинарно уволнение - особености, основания, процедура, документиране, примери, добри и лоши практики.

 

6. Къде грешат работодателите и защо се стига до незаконни уволнения - препоръки:

  • трябва ли работодателят да извърши подбор по чл. 329 от КТ, тоест да прецени по особен ред кой служител да остави на работа - какво е подбор, как се извършва, кога е задължителен и кога не е, следва ли да се документира, защо подборът е важен и защо може да доведе до незаконност на уволнението, какво може да предприеме работодателят, за да извърши законосъобразен подбор; примери, добри практики;
  • какво следва да знаете за предварителната закрила по чл. 333 от КТ - кои служители са защитени, могат ли тези служители да бъдат уволнени, как и кога, какво е значението на закрилата и защо може да доведе до незаконност на уволнението, как може работодателят да се освободи от задължението да изиска разрешение от инспекция по труда за уволнението, специфични хипотези и изключения, примери, добри практики.

 

 

7. Основни грешки на работодателите при организиране на работата:

  • неправилно изготвяне на длъжностни характеристики - защо e важнo и за какво следва да внимава работодателят; обсъждане на реални казуси;
  • неправилно формиране на работното време - изисквания за работното време, отчитане на извънреден труд, работа на смени и нейното отчитане и др.; обсъждане на реални казуси;
  • липса на правилник за вътрешния ред - какво следва да уговорим в него; обсъждане на реални казуси;
  • особености при някои групи работници - бременни служителки, майки на деца до 3-годишна възраст, служителки в напреднал етап на лечение ин-витро, трудоустроени служители /с решение от ТЕЛК/; обсъждане на реални казуси;
  • проверки от Инспекция по труда и налагане на санкции; обсъждане на реални казуси.

 

8. Как се ангажира отговорността на работника/служителя за нанесени щети и при установени липси:

  • какво е имуществена отговорност на работника - основания, хипотези, примери;
  • как да процедира работодателят - издаване на заповеди, срокове, размери на отговорността; често допускани грешки;
  • кога и как следва спорът да се отнесе към съда.

 

9. Прекратяване на трудовия договор с предизвестие от работника:

  • как следва да процедира работодателят при подадено предизвестие;
  • особености на предизвестието - допустими срокове, пораждане на действие;
  • кога и как работникът може да оттегли предизвестието си;
  • други хипотези на прекратяване на договора от работника.

 

10. Искове при незаконни уволнения:

  • иск за обявяване незаконността на уволнението, иск за възстановяване на работа, иск за обезщетение за оставане без работа - особености, срокове, хипотези, защита на работодателя, полезни примери от практиката;
  • особености на съдебното производство - процедура, доказване в процеса, особености, полезни примери от практиката;

 

1 октомври 2021 - ОНЛАЙН ОБУЧЕНИЕ -  Оставащи места - 28 

*За максимално ефективно провеждане на обучението, онлайн достъпът е ограничен до 40 участника! Местата се изчерпват бързо! Направете регистрация сега!

150 лв. 120 лв без ДДС на участник при регистрация до 24.09.2021 г.
След  24.09.2021 г. таксата за участие е 150 лв. без ДДС

Допълнителни отстъпки:
• 10% при регистрация на 2 или повече участника от една организация

Плащането се извършва по банков път, по проформа фактура, която ще получите по е-мейл след регистрацията. На посочената цена се начислява ДДС.

ФОРМА ЗА РЕГИСТРАЦИЯ:

За регистрация на повече участници, моля, пишете ни на office@masterevents.bg или се свържете с нас на:

  • Тел.: 02 469 03 83
  • Моб.: 0896 19 19 24
  • e-mail: office@masterevents.bg

Водещи обучението:

Adv. Radostina Hadjieva
Адв. Михаела Димитрова

Адв. Радостина Хаджиева е управляващ съдружник в Адвокатско д-во „Димитрова и Хаджиева“. Специализира в областта на трудовото, конкурентното и потребителското право, интелектуалната собственост, разрешителни и лицензионни процедури, както и сделки с недвижими имотиУчаствала е и в редица сделки с търговски дружества, извършващи дейност в страната и чужбина, в това число свързани с инвестиционни проекти. Адв. Хаджиева е вписан Медиатор към Министерство на правосъдието. През последните години на своята професионална дейност адв. Хаджиева консултира преимуществено работодатели, финансови институции, лизингови компании и онлайн търговци. 

Адв. Михаела Димитрова е управляващ съдружник в Адвокатско д-во "Димитрова и Хаджиева". От 2012 год. до настоящия момент консултира работодатели в областта на трудовото право както и европейски дружества, търгуващи он- и офлайн в рамките на Европейския съюз. През 2020 г. адв. Димитрова става автор на "Електронен наръчник за онлайн търговеца", включващ над 150 страници практически указания и съвети за онлайн търговците, покриващи въпроси от сферата на потребителското, конкурентото право, защитата на лични данни и търговските марки. Адв. Димитрова е провеждала множество семинари в областта на онлайн търговията и защитата на лични данни.

Семинарът е подходящ за:

✔ Управители и собственици на фирми и организации
✔ Мениджъри на ръководни длъжности
✔ Ръководители и специалисти в отдел "Човешки ресурси"
✔ Ръководители отдел ТРЗ и Личен състав
✔ Юристи на фирми.
✔ HR агенции и консултанти по човешки ресурси

Програма:

8:30 - 9:00 - влизане в платформата
9:00 - 11:00 - Сесия 1
11:00 - 11:15 - Кратка почивка
11:15 - 13:00 - Сесия 2
13:00 - 13:30 - Обедна почивка
13:30 - 15:30 - Сесия 3 + въпроси и отговори

Мнения на участници:

"Благодаря за организацията и изчерпателното разглеждане на темите."

 

М. Кордова

 

"Благодаря за презентациите! Благодаря и на лекторите! Обучението беше много ползотворно за мен."
 
Ц. Колева
  
"Благодаря Ви много за чудесното обучение!"


Д. Петрова, Отдел Човешки ресурси, DB Schenker

 

"Благодаря и на организацията и на лекторите.Обучението за мен беше изключително полезно, всеобхватно и изчерпателно."
  

Е. Фискучева-Стойкова, Човешки ресурси/ HR, Илинден ЕООД

 

"Присъствах на лекцията днес. Изключително удовлетворена съм от презентацията и отговорите на въпросите."

 

Мая Иванова, ДЕЛТА ГАРД ООД

 

Благодаря за изчерпателния семинар! Изключително беше полезен с оглед посочването на конкретни примери и отговори на поставени въпроси.

 

Биляна Николова, Legal Advisor, TBI Bank

 

Информацията беше много полезна и достатъчно задълбочена, благодаря са възможността.

 

Светла Линкова, "Тумба Сълюшънс" ООД

 

Благодаря за материалите! Организацията беше на ниво . Лекторите бяха добри професионалисти, представиха темите стегнато и увлекателно.

 

Галина Николова, CFO, "ЗОРА ММС" ООД